ELEVEN SPORTS WIL JONGEMAN HELPEN BIJ ZIJN ‘MISSIE MESSI’

By February 27, 2017-

Antwerpen, 27 februari 2017 – Rodrigo Vissers, een Vlaamse jongeman met Argentijnse roots, is 2017 begonnen met een plan: hij wil zijn idool Lionel Messi ontmoeten én er minstens tien minuten mee praten. Op zijn Facebookpagina ‘Missie Messi’ brengt hij sinds begin januari verslag uit van zijn capriolen. En die blijven niet onopgemerkt…

Uit sympathie voor deze prettig gestoorde jongeman en dito project, gaf Eleven Sports vorige week Rodrigo de kans om als speciale verslaggever een wedstrijd bij te wonen van Barcelona en zo een stapje dichter bij zijn idool te geraken. De enige voorwaarde was dat hij er een originele reportage over zou maken. Eleven Sports was zo gecharmeerd door het resultaat (https://www.facebook.com/Eleven.Sports.Network.Belgium/videos/1434388156860811/) dat ze besloten om daar waar mogelijk, Rodrigo te helpen zijn missie te volbrengen en bovendien zijn avonturen voortaan op de voet – en in beeld – te volgen in een speciale docureeks.

Als de missie slaagt, beloofde Het Nieuwsblad hem al gratis vaten bier en Het Laatste Nieuws een reuzebarbecue. Ook Gazet Van Antwerpen, Radio 2, Q Music en talrijke andere media pikten het verhaal gretig op.

“Door de moderne communicatiemiddelen en de sociale media duiken er steeds meer van dit soort verhalen op,” zegt Peter Thiessen, Head of Production bij Eleven Sports België. “Maar Rodrigo springt er door zijn doorzettingsvermogen, originaliteit en gezonde dosis humor toch wel bovenuit. Rodrigo heeft een zekere aandoenlijke naïviteit want de kans om het icoon Messi te kunnen spreken in een één op één is namelijk bijzonder klein.”

“Hoe de documentaire reeks er zal uitzien, wordt nu bekeken. Er zijn meerdere mogelijkheden, maar we zien dit zeker ook als een online gegeven, iets wat we gaan verspreiden via onze diverse sociale mediakanalen. Afhankelijk van het resultaat zit erna ook een lange documentaire in op onze zenders.”

Anouk Mertens, Managing Director Eleven Sports België, staat volledig achter dit verhaal.

““Rodrigo en zijn ‘Missie Messi’ vertegenwoordigen precies datgene waarmee wij ons inhoudelijk willen onderscheiden van de traditionele sportzenders. We willen erbij zijn als er zich in de marge

van de sport uitzonderlijke verhalen voordoen. Dit kan de voorbode zijn van nog veel meer out-of- the-box content.”

Ook Het Nieuwsblad gaf bij monde van Chef Voetbal Ludo Vandewalle al aan om verder in te zee te willen gaan met Rodrigo Vissers. De krant zet dan ook mee zijn schouders onder het ‘Missie Messi’ project. Door deze overeenkomst zullen de twee partijen nauw samenwerken aan nieuwe events en zal ELEVEN SPORTS een sleutelrol spelen binnenin de commerciële organisatie van deze events.

De volledige reportage kan je bekijken op www.elevensports.be en op de Facebookpagina van Eleven Sports.

Abonnees van ELEVEN SPORTS kunnen in België en Luxemburg onder meer genieten van LIVE en EXCLUSIEF Competitie- en bekervoetbal uit de Spaanse LaLiga Santander, de Italiaanse Serie A TIM, de Franse Ligue 1, de Emirates FA Cup, de English Football League, de English Football League Cup, de Schotse Professional Football League, de Braziliaanse Série A, de Zuid-Amerikaanse kwalificatiewedstrijden voor het WK in Rusland (Conmebol), alsook wedstrijden uit de NBA, NFL, Velux EHF Champions League handball, kickboxing, MMA en tennisevenementen van over de hele wereld en dit op de twee kanalen Eleven Sports 1 en Eleven Sports 2.

Beide kanalen zijn in België en Luxemburg te verkrijgen op Proximus TV, Telenet, VOO, Orange, SFR en Tango TV, en zijn online toegankelijk voor elke sportfan over het hele land op www.elevensports.be en www.elevensports.lu. De app kan worden gedownload via Google Play in de App Store.

SLOT

Over ELEVEN SPORTS:

ELEVEN SPORTS werd opgericht in 2015 en is een gloednieuw wereldwijd sportnetwerk dat
zich tot doel stelt internationale en lokale sporten van wereldklasse, alsook lifestyle entertainment op het
scherm te brengen. Initiële lanceringen bestaan uit meerdere kanalen in specifieke lokale markten, waarbij elk land jaarlijks ongeveer 4.000 uren aan live–uitzendingen van topklasse–sportevenementen wordt geboden, samen met nieuws, uitgebreide analyses, digitale content en een programmering die is afgestemd op de lokale noden. De betaaltelevisiekanalen zijn 24/7 te bekijken, op meerdere schermen en in full HD. Ze worden ter plaatse gemaakt volgens de hoogste internationale productiestandaarden en met commentaar in de plaatselijke taal.

Like ons op Facebook: Eleven Sports
Volg ons op Twitter: @ElevenBE_nl
Volg ons op LinkedIn: Eleven Sports Network

Leave a Reply